Innovatieve oplossingen, die een positieve bijdrage leveren in het leven mensen.
 
 

Designstrategie, krachtige design tools

Het definiëren van betekenis en richting voor het nieuwe product en het vertalen van deze betekenis in vorm, interactie en functionaliteit wordt gedaan door het opstellen van een solide design strategie.
Voor de ontwerpstrategie gebruiken we vele design tools, wat resulteert in een 60 tot 80 pagina's tellend visueel document dat ons helpt om de strategische vormrichting, interactie en functionaliteit van het nieuwe product te definiëren. Zowel voor directe eindgebruikers als ook voor secundaire gebruikers, zoals als mensen die het product monteren, installeren, onderhouden of ontmantelen. Een aantal van de tools die we gebruiken zijn:
  • bedrijfsvisie analyse
  • bedrijfswaarden analyse
  • brand promise & communicatie analyse
  • product gerelateerde consumenten trends
  • duurzaamheid-check
  • concurrentie analyse
  • use configurations & interaction analyse
  • product placement analyse
  • gebruiksonderzoek
  • gebruiksomgeving analyse
  • ad hoc persona’s analyse
  • core meaning analyse
  • styling direction tool
 
 
Core Meaning, een krachtige design strategie tool

Core Meaning, een krachtige design strategie tool

We maken gebruik van een set van 15 cultuur onafhankelijke kern-betekenissen, of core meanings in het Engels. Deze betekenissen blijken universele waarden van mensen te zijn. Terwijl het relatieve belang van deze betekenisvolle ervaringen kunnen variëren en hun interpretatie enigszins kan afwijken, lijken alle culturen deze betekenissen te herkennen. Dit betekent dat er een zekere samenhang is tussen menselijke behoeften die het onderscheid van cultuur en taal overstijgt.

In teambesprekingen selecteren we 1 of 2 kern betekenissen die het beste passen bij het product. Wij gebruiken deze algemeen aanvaarde betekenis om de relatie tussen de gebruiker en het product te beschrijven: welke rol zal het product spelen in het leven van de gebruiker en welke betekenis zal het hebben. Na selectie van een of twee kern betekenissen vertalen we die in vormen, materialen, kleuren en texturen.

 

 

 
 
Design strategie vormgeving tool

Vormgeving: niet een kwestie van smaak, maar van strategie

Wij zijn van mening dat de toekomstige vormgeving van een product niet een kwestie is van smaak, maar een strategische richting, die we vastleggen met de Design Strategie. Op basis van kern betekenissen, gebruikerobservaties en onze styling tool serveren wij uw team een vormgevingsrichting die zowel de waarden en ambities van uw bedrijf communiceren, evenals de betekenis die een gebruiker aan het product zal geven.

 

 

 
 
Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Het observeren, bestuderen en interviewen van gebruikers is van cruciaal belang om inzicht te krijgen in goede en slechte eigenschappen van concurrerende of eigen producten, om inzicht te krijgen in het mentale model van gebruikers en daarmee tot verbeteringen te komen.

Gebruiksonderzoek gaat niet over marktgegevens, maar over waarnemingen en ervaringen van een kleine groep gebruikers, om hun ideeën, irritaties en reacties te krijgen, als basis voor het nieuwe product. Gedurende het project blijven we testen met mockups en prototypes op gebruikers en binnen ons team, zodat we de beste interactie en ergonomie oplossingen krijgen.

 

 

 
 
Onderzoek en design strategie presentatie

Onderzoek en design strategie presentatie

Een deel van de Design Strategie is onderzoek naar octrooien, demontage van concurrerende producten, analyse van werkingsprincipes, materialen en andere onderwerpen die fundamenteel zijn voor het design project.

In een bijeenkomst presenteren we het Design Strategie Document en bespreken samen met uw team de vormgevingsrichting, interactie en functionaliteit.
 

 

Meld u aan voor ons gratis Design Magazine



Ontvang nu ons maandelijkse Design Magazine per e-mail.

Het Design Magazine staat boordevol met kennis en inspiratie over industrieel design, nieuwe ontwikkelingen, materialen, innovatie en frisse concepten.



product design met visionaire innovatie

De manier waarop we product design en productontwikkeling inzetten is getest in tientallen projecten.
Om goed design en visionaire innovatie te creëren testen we met gebruikers, zetten krachtige industrieel design en psychologie tools in en maken een solide design strategie.

Als u een project met ons wilt bespreken, of als u meer informatie wilt over ons ontwerpbureau of ons ontwerpproces, neem dan contact met ons op.

Enjoy the innovation!


contact

BLUELARIX DESIGNWORKS
Gedempt Hamerkanaal 253
1021 KP Amsterdam
 
T: 020 820 22 11
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
maandag - vrijdag: 9.00 - 18.00 uur
Privacy Policy
 
 
 
 

 

bluelarix product design on facebook

 

 

referenties