Krachtige innovatieve oplossingen, die een positieve bijdrage leveren in het leven mensen.
 

Designstrategie, een krachtige design en psychologie tool om betekenis te creëren

Het definiëren van betekenis en richting voor het nieuwe product en het vertalen van deze betekenis in vorm, interactie en functionaliteit wordt gedaan door het opstellen van een solide design strategie.
Voor de ontwerpstrategie gebruiken we vele design tools, wat resulteert in een 60 tot 80 pagina's tellend visueel document dat ons helpt om de strategische vormrichting, interactie en functionaliteit van het nieuwe product te definiëren. Zowel voor directe eindgebruikers als ook voor secundaire gebruikers, zoals als mensen die het product monteren, installeren, onderhouden of ontmantelen. Een aantal van de tools die we gebruiken zijn:
  • bedrijfsvisie analyse
  • bedrijfswaarden analyse
  • brand promise & communicatie analyse
  • product gerelateerde consumenten trends
  • duurzaamheid-check
  • concurrentie analyse
  • use configurations & interaction analyse
  • product placement analyse
  • gebruiksonderzoek
  • gebruiksomgeving analyse
  • ad hoc persona’s analyse
  • core meaning analyse
  • styling direction tool
 

Gebruiksonderzoek

Het observeren, bestuderen en interviewen van gebruikers is van cruciaal belang om inzicht te krijgen in goede en slechte eigenschappen van concurrerende of eigen producten, om inzicht te krijgen in het mentale model van gebruikers en daarmee tot verbeteringen te komen.

Gebruiksonderzoek gaat niet over marktgegevens, maar over waarnemingen en ervaringen van een kleine groep gebruikers, om hun ideeën, irritaties en reacties te krijgen, als basis voor het nieuwe product. Gedurende het project blijven we testen met mockups en prototypes op gebruikers en binnen ons team, zodat we de beste interactie en ergonomie oplossingen krijgen.
 
 
 

Kern betekenissen

We maken gebruik van een set van 15 cultuur onafhankelijke kern-betekenissen, of core meanings in het Engels. Deze betekenissen blijken universele waarden van mensen te zijn. Terwijl het relatieve belang van deze betekenisvolle ervaringen kunnen variëren en hun interpretatie enigszins kan afwijken, lijken alle culturen deze betekenissen te herkennen. Dit betekent dat er een zekere samenhang is tussen menselijke behoeften die het onderscheid van cultuur en taal overstijgt.

In teambesprekingen selecteren we 1 of 2 kern betekenissen die het beste passen bij het product. Wij gebruiken deze algemeen aanvaarde betekenis om de relatie tussen de gebruiker en het product te beschrijven: welke rol zal het product spelen in het leven van de gebruiker en welke betekenis zal het hebben. Na selectie van een of twee kern betekenissen vertalen we die in vormen, materialen, kleuren en texturen.

 

Onderzoek en specificaties

Een deel van de Design Strategie zou onderzoek kunnen zijn naar octrooien, demontage van concurrerende producten, analyse van bepaalde werkingsprincipes, materialen en andere onderwerpen die fundamenteel zijn voor het design project.

Een voorlopige lijst van eisen en wensen voor het product wordt opgenomen en gedocumenteerd, zodat een totaal pakket van specificaties tot stand komt.

In een bijeenkomst presenteren we het finale Design Strategy Document en bespreken samen met u de aanpak voor de styling, interactie en functionaliteit. Zodra we goedkeuring hebben van uw kant, gaan we starten met concept ontwerp.
 
 
 

 

Aanmelding Design Magazine

Ontvang nu ook gratis ons maandelijkse Design Magazine per e-mail.

Ons Design Magazine staat boordevol met kennis en inspiratie over industrieel design, nieuwe ontwikkelingen, materialen, innovatie en frisse concepten.



Volgende stap: vraag om ons Playbook

Als u op zoek bent naar een design partner die kan helpen om krachtige innovaties te realiseren voor uw onderneming, dan is ons Playbook een goede start om kennis met ons te maken.

Als u het formulier invult, dan sturen we het per email toe.

  1. Naam:
    Vul aub uw naam in.
  2. Email:
    Vul aub een geldig email adres in.
  3. Bedrijfsnaam:
    Vul aub uw bedrijfsnaam in.
  4. Over uw project (optioneel):
    Please let us know your message.

visionaire creativiteit, ontwrichtende innovaties

De manier waarop we industrieel design en productontwikkeling inzetten in ons ontwerpbureau is getest in tientallen projecten.
Om disruptieve innovatie te creëren testen we met gebruikers, zetten krachtige design en psychologie tools in en maken een solide design strategie.

Als u een project met ons wilt bespreken, of als u meer informatie wilt over ons ontwerpbureau of ons ontwerpproces, neem dan contact met ons op.


contact

BLUELARIX DESIGNWORKS
Gedempt Hamerkanaal 253
1021 KP Amsterdam
 
T: 020 820 22 11
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
maandag - vrijdag: 9.00 - 18.00 uur
Privacy Policy
 
 
 
 

 

bluelarix product design on facebook

 

 

referenties